Fortsättning SM i Vedum

Hej igen !
Jag lovade ju Live update från SM men blev så till mig i gasen av spänning att jag glömde bort min dator !
Får ta igen det nu när jag är hemma igen !
Jo det började med att DAvid och de andra fick välja ingångsvikt till Kraften..David tog 120 kg sen en kille från vedum 105 och de andra 2 killarna under hundringen....redan där fick vi lite hopp om att detta skulle kunna gå vägen men man vet aldrig om folk safe:ar och luras
Vedum 105...gick galant
David 120 - gick galant
de andra 2 sisådär - de var nu uträknade
Vedums andra 110 - gick vägen men såg ansträngt ut
David 130 - slant och stukade foten - torsk
Vedum tredje: 120 - mkt jobbigt och...han missade
David 130 kg - linda foten och knackig start men kom igen och sopa in den
detta betydde att David ledde nu sin klass med 20 kg och det i sin tur betyder att vedum måste dra 10 m mer än David i uthålligheten vilket är mkt...mkt
Uthållighet:
vedum 75 kg ( pga högre kroppsvikt ) - 7 m
David - redan vinnare men gasa på 71,5 kg ( pga mindre kroppsvikt ) 20.10 m
VI HAR EN VINNARE - SM guldet gick till DAvid i sin första tävling som han gjorde med bravur
Sen tog vår klubb Viking DK ytterligare 3 guld
en mkt glädjande lördag med mkt guld och glada tillrop
Ha det gott allihop
see ya in a tug of war :-)

Kommentarer
Postat av: Stefan

Så jävla underbart! Härligt jobbat!!!!!!!! Grattis! Ses snart vänner!

2010-02-07 @ 00:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0