Sommaren är här..eller i alla fall regnet

Hejsan !
Jo nu efter en tids skada i ryggen så har ju jag fått köra lite annan träning, inga tunga KB med swingar eller snatchar, inga drag i bocken ( tug of war ), jag har följt riktlinjerna från sjukgymnasten och det är väl på bättring...
så lite rehabträning och annat...
vet ni hur mkt roligt man kan ha med en sandsäck :-) masssssor !
så nu veckan som gick så tränade jag.
Macebells 360
5 kg 25 reps H/V varv
10 kg 15 reps H/V varv
15 kg 10 reps H/V varv
enarms 10 kg 100 reps men hade problem och var tvungen att stötta upp med andra armen men körde i alla fall för att få reps i kroppen, 100 st var mkt mkt mkt jobbigt
fortsatte sen att köra 15 kg 25 reps H/V varv
10 kg 50 reps H/V varv
5 enarms 75 reps H/V ( körde 10-10 hela tiden )
hade bra med ajaj i kroppen dagen efter.
sen kördes det ett rope endurance pass och lite TRX hemma på kvällen ( pistolen, armböj och ryggdrag )
Torsonator med 3 övningar som torstwist, enarmspush+squat, enarms twist, chins och dips...denna serie körde jag i 3 set och vikten var helt ok, tycker det är roligt nu att blåsa på med repsen och effektivisera träningen, håller aldrig på längre än 30 min
sandsäck kördes i 3 set med:
push squat i TRX
bearhug, press
30 sek /30 sek vila...jättejobbigt och jätteroligt.....
och idag söndag tog jag en sväng i lokmilen på ca 6,5 km ( 47 min) ingen kanontid det vet jag men jag är ingen löpare och siktade på att hålla mig igång och på benen för det var riktigt kladdigt där ute och svårsprunget
jo det var väl allt för denna gång och vi ses snart igen !!!!!
see ya in kettlehell.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0