den som väntar på nått...?? väntar ofta för länge :-)

Tja bloggande vänner !
Nu har jag slarvat mkt med att blogga och det ber jag om ursäkt för men jag har inte haft tiden och orken....tänkt många ggr men vad hjälper det..
Nu tänkte jag det att va tusan jag skriver ett par ord så det finns nått nytt att läsa !
Till att börja med kan jag berätta att jag äntligen fått hem den nya bänkpressen så nu har vi 2 st bra bänkar...tyvärr hann jag ej byta skinnet på bänken så det är lite slitet...men jag tyckte det var bättre att ni körde in den nu så blir det nytt om några dagar .-)
Finns även ett viktställ till på övre våningen så man kan lägga vikter DÄR !!
Nya räcken för extremträningen inom UG har också kommit...
en del nytt och mkt kul...en mindre bra grej är att jag får vänta länge på delar till löpbanden som har fått en trasig era just nu..men jag ligger på där och gör allt för att få igång alla så snart som grejerna kommer !
Annars då ??
Jo jag tränar igen för fullt med dragkamp nu och har så gjort i 4 veckor...3 ggr i veckan och det är verkligen "skitjobbigt" :-)
Börja med 50 kg och kör upp till 15 resor på så få ggr som möjligt..ex klarar jag bara 14 resor så har jag 20-30 sek vila innan jag drar igen..sen vilar jag i ca 4-5 min och kör en omgång till fast då bara till 10 ggr och sen sista till 5 ggr
Jag har kört en vecka 50 kg ( mån - Onsd - Fred )
60 kg
70 kg
80 kg ( vilket jag är på nu och har givetvis överansträngt min vänster axel..men det känns bättre och jag gasar som inget har hänt, va givetvis tvungen att prova om det var så illa att jag inte kunde pressa mina Kb så jag prova 40 kg...det gick bra och det gjorde inte ont...just då :-)
2 ggr i veckan kör jag lite kompleteringsträning iform av Kettlebells och Macebells, räcken och golvsveparen samt kondition som Roddmaskin 30 - 60 min eller löpning i intervaller
detta blir som ni märker inte så detaljerat med min träning men ni får en fingervisning hur mina veckor ser ut och vilket H-vete jag genomlider :-)
Dragkamp är verkligen hemskt.....HEMSKT ! men i grund och botten.....jag älskar det ?!!!?
Hoppas ni har det lika roligt med eran träning som jag har med min....ses snart !
See ya in kettlehell !!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0